100% Dansk ejet

 Medlem af Rejsegarantifonden

Betingelser

Rejsebetingelser – Rejsemægleren
Følgende betingelser er gældende for samtlige rejser med Rejsemægleren, og accepteres ved bestilling af rejse. Læs derfor betingelserne grundigt før du bestiller din rejse.

Tilmelding
Tilmelding foregår på hjemmesiden www.rejsemaegleren.dk eller via e-mail til Rejsemægleren. Når du har accepteret rejsen så modtager du en bekræftelse via den e-mail, du har anført til Rejsemægleren. Læs denne godt igennem og sørg for at alle oplysninger stemmer overens med din bestilling.

Rejsende under 18 år af alder skal have samtykke fra deres forældre. Dette samtykke skal sendes til Rejsemægleren pr. e-mail rejsmed@rejsemaegleren.dk , eller pr. post til Rejsemægleren ApS, Kongshøjvej 45, 9210 Aalborg S.Ø. En kopi af dette samtykke skal medbringes på rejsen. ID kan blive krævet fremvist. Skulle du arrangere en rejse på vegne af andre, er det dit ansvar at tjekke at alle er i besiddelse af dette samtykke. Rejsemægleren kan ikke blive holdt ansvarlig for styringen af den givne information.

Betaling
Du kan betale med bankoverførsel eller elektronisk faktura (EAN-faktura). Eventuelle gebyrer betales af kunden.

Depositum
Du skal indbetale et depositum som anført på din bekræftelse.

Ved indbetaling af depositum accepterer du, at Rejsemægleren har ret til at sende både e-mail og sms til de rejsende via de opgivne informationer. Denne kommunikation vil udelukkende være relateret til rejsen og dens indhold, arrangementer afholdt i DK i forbindelse med rejsen samt information om og arrangementer vedrørende næste års rejse og tilknyttede sociale arrangementer, og kan foregå før, under og efter afsluttet rejse.

Såfremt du ønsker, at framelde dig vores SMS- og emailservice vedr. tilbud, informationer osv. bedes du kontakte rejsmed@rejsemaegleren.dk for framelding.

Restbeløb
Restbeløbet skal være Rejsemægleren i hænde som anført på bekræftelse.

Såfremt rettidig betaling af restbeløbet ikke finder sted, har Rejsemægleren ret til at annullere din rejse og dit depositum og eventuel forsikring tilbagebetales ikke. Rejsemægleren forbeholder sig også retten til at opkræve restbeløbet betalt.

Rejsebevis
Såfremt du har betalt det fulde beløb rettidigt, modtager du et rejsebevis senest 14 dage før afrejse.

Rejsebeviset er din billet og skal kunne fremvises på forlangende under hele rejsen. Sørg således for at printe det ud i god tid og medtage det på rejsen.

Såfremt du foretager bestillinger og betalinger på andres vegne, gøres du hermed opmærksom på at de rejsende har krav på orientering om samtlige rejsevilkår, herunder inkluderet nærværende rejsebetingelser.

Ændringer
Som udgangspunkt kan betaler ikke forlange ændringer af rejsen efter endelig bestilling og bekræftelse. Rejsemægleren vil gøre sit bedste for at hjælpe og alle ekstraudgifter til ændringer skal afholdes af bestiller.

Valutakurs
Alle priser på hjemmesiden eller andet materiale er beregnet ud fra valutakurser pr. 30. juli 2016.

Hoteldepositum
Rejsende i grupper skal betale et hoteldepositum ved ankomst til hotellet. Det vil typisk være på cirka 10 euro per person. Depositum er en afregning, som sker mellem den enkelte rejsende og hotellet, og eksisterer som dækning for evt. skader påført hotellet af den rejsende. Rejsende på et værelse hæfter solidarisk for skader påført i værelset. Hvis der er sket store skader på hotellet som kan tilskrives den gruppe man som rejsende er en del af, kan der ske solidarisk hæftelse på skader der ikke kan knyttes til et specifikt rum.

Det kan ske at tilbagebetaling af depositum af hotellets personale kan medføre forsinkelser ved afrejsen – i dette tilfælde udskydes tilbagebetaling og den rejsende skal kontakte Rejsemægleren efter hjemkomst, hvorefter vi vil assistere med tilbagebetaling.

Afbestilling
Ved afbestilling af rejse mistes rejsens fulde pris medmindre en sygdomsafbestillingsforsikring er købt og betingelserne for denne opfyldes.

Evt. tilkøb mistes ligeledes ved afbestilling.

Såfremt den rejsende kommer for sent til afrejse eller hjemrejse, ydes ingen form for godtgørelse og transport er for egen regning, medmindre forsinkelsen kan tilregnes Rejsemægleren eller dennes samarbejdspartnere.

Aflysning
Rejsemægleren kan aflyse en rejse af følgende årsager:

(1) Force Majeure (Krig, krigslignende tilstande, strejke, naturkatastrofe eller lignende uforudsete forhold), i hvilket tilfælde Rejsemægleren er forpligtet til omgående at underrette de tilmeldte rejsende;

(2) Ved mangelfuldt antal tilmeldinger, i hvilket tilfælde Rejsemægleren er forpligtet til at underrette de tilmeldte snarest og senest 14 dage før afrejse. Aflysninger som følge af førnævnte forpligter Rejsemægleren til at tilbagebetale det fulde indbetalte beløb inkl. depositum. Der tilkommer i tilfælde af retmæssig aflysning ikke de tilmeldte yderligere godtgørelse.

Ændring
Rejsemægleren kan ændre en rejse på følgende måde:

(1) Busrejser: Rejsemægleren forbeholder sig retten til at ændre på de accepterede rejsetider, dog således at det maksimalt må være en forskel på 2 timer i hver retning samt at den rejsende skal underrettes omkring ændringen. Ved ændringer på mere end 2 timer i hver retning, så skal den rejsende acceptere dette eller tilbydes tilbagebetaling af hele det indbetalte beløb. Rejsemægleren forbeholder sig retten til at ændre på den anvendte bus i størrelse og kvalitet dog således at det ikke må være en markant ændring samt at den rejsende skal underrettes omkring ændringen.

(2) Flyrejser: Rejsemægleren forbeholder sig retten til at ændre på de accepterede rejsetider, dog således at det maksimalt må være en forskel på 2 timer i hver retning samt at den rejsende skal underrettes omkring ændringen. Ved ændringer på mere end 2 timer i hver retning, så skal den rejsende acceptere dette eller tilbydes tilbagebetaling af hele det indbetalte beløb.

(3) Togrejser: Rejsemægleren forbeholder sig retten til at ændre på de accepterede rejsetider, dog således at det maksimalt må være en forskel på 2 timer i hver retning samt at den rejsende skal underrettes omkring ændringen. Ved ændringer på mere end 2 timer i hver retning, så skal den rejsende acceptere dette eller tilbydes tilbagebetaling af hele det indbetalte beløb.

Ansvar
Rejsemægleren kan ikke holdes ansvarlig for uudnyttede aktiviteter, tabt arbejdsfortjeneste, udgifter til transport til afrejsesteder osv., som skyldes force majeure-forhold, vejret eller andre omstændigheder, der ligger uden for Rejsemæglerens kontrol.

Rejsemægleren forbeholder sig retten til at ændre tidspunktet for hjemrejsen grundet vejrmæssige og/eller trafikale forhold, uden der tilkommer den rejsende kompensation for uudnyttede ferieaktiviteter.

Enhver deltagelse i selve rejsen, arrangementer eller events, arrangeret af eller henvist til af Rejsemægleren, sker på den rejsendes eget ansvar. Rejsemægleren kan ikke gøres ansvarlig for skader på egen- eller tredjeperson samt tingskader, som er uden for Rejsemæglerens varetægt (bagagetransport).

Rejsemægleren forbeholder sig retten til at ændre i planlagte aktiviteter, så længe disse ændringer ikke kan vurderes til at have konceptuelle konsekvenser. Ændringer kan inkludere ændring af location, tidspunkt m.v.

Bagage
Rejsemægleren kan ikke gøres ansvarlig for bagage eller andre effekter, der bortkommer eller beskadiges under transporten eller rejsen i øvrigt, end ikke hvis disse opbevares i et af Rejsemæglerens anvist og aflåst lokale eller transporteres i et af Rejsemægleren anvist transportmiddel.

Ved bortkomst eller skade på rejsegods, som direkte skyldes forsømmelse fra en af Rejsemæglerens antaget transportvirksomhed, skal den rejsende rette henvendelse til eget forsikringsselskab.

Den rejsende anbefales at tegne en rejseforsikring og i øvrigt have en indboforsikring inden afrejse.

Erstatningspligt
Rejsemægleren er ansvarlig og har erstatningspligt efter branchens normale regler og normer. Rejsemægleren kan ikke gøres ansvarlig for lukningen af steder (seværdigheder, attraktioner, arrangementer og lign.) eller dele heraf som følge af tredjeparts handlinger.

Der tilkommer ikke den rejsende kompensation ved programændringer, der skyldes regler fra det pågældende lands myndigheders side, for eksempel regler, der fører til aflysning af aktiviteter.

Særlige ønsker
Rejsemægleren forsøger så vidt muligt at efterkomme særlige ønsker oplyst ved bestilling af rejsen, fx i form af særligt værelse på hotel, særlig plads i bus m.v., men disse ønsker kan ikke garanteres efterkommet. Rejsemægleren kan ikke holdes erstatningsansvarlig såfremt et særligt ønske ikke efterkommes.

Den rejsendes ansvar
Rejsedeltagere er forpligtet til at følge de anvisninger for rejsens gennemførelse, som Rejsemægleren eller dennes repræsentanter samt hoteller, fly- og busselskaber fastsætter.

Grov eller gentagen overtrædelse heraf kan medføre bortvisning fra rejsen og/eller hotel, således at videre ophold og/eller hjemrejse bekostes af den rejsende.

Den rejsende er erstatningsansvarlig efter almindelige erstatningsregler for skader forvoldt mod Rejsemægleren, dennes repræsentanter eller Rejsemæglerens samarbejdspartnere.

En erstatningssag mellem den rejsende og Rejsemægleren afgøres efter dansk lovgivning ved en dansk domstol. Erstatningssager mellem den rejsende og tredjemand afgøres efter lokal lovgivning ved lokale domstole.

Rejsemæglerens partnere er tillige berettiget til helt eller delvist at inddrage det erlagte hoteldepositum, såfremt ovenstående overtrædes.

Alle beboere i et hotelværelse hæfter solidarisk for enhver skade påført dette hotelværelse. Alle beboere på et hotel hæfter solidarisk for larmende og upassende opførsel, hvilket kan medføre at det erlagte depositum inddrages helt eller delvist.

Alle rejsende hæfter solidarisk for skader forvoldt i den pågældende transportmiddel

Pas og visum – den rejsendes ansvar
Den rejsende er selv ansvarlig for at have gyldigt pas og evt. visum, og det påhviler den rejsende selv at afholde alle eventuelle udgifter, ved manglende overholdelse af rejsevisumreglerne.

Kontakt evt. den pågældende ambassade for information om de gældende regler.

Sygesikring – den rejsendes ansvar
Den rejsende skal medbringe det nye blå sygesikringskort på rejsen. Uden dette skal den rejsende selv betale for evt. behandling på lokalt sygehus eller læge.

Det Blå sygesikringskort dækker udgifter til akut behandling fra læge, hospital og medicin, men ikke til lægeordineret hjemtransport. Forsikring for sidstnævnte kan tegnes gennem fx Europæiske Rejseforsikring A/S og anbefales på det kraftigste af Rejsemægleren. 

Flyrejser – den rejsendes ansvar
Ved bestilling af rejse med fly, så kan flybilletterne hverken ændres eller annulleres efter bestilling er modtaget hos Rejsemægleren.

Ved bestilling af flyrejse er skal navnene på de rejsende være nøjagtig som i de rejsendes pas. Det er bestilles ansvar at de navne som gives til Rejsemægleren er nøjagtigt som i de rejsendes pas. Hvis navnene ikke er som i de rejsendes pas, så kan de rejsendes nægtes adgang ombord på flyet. Hos nogle flyselskaber kan et navn ikke ændres og der skal købes ny billet og hos andre flyselskaber koster det et gebyr at ændre navn. Alle omkostninger ved navneændring skal betales af bestiller.

Ved graviditet skal Rejsemægleren kontaktes, da reglerne hos flyselskabet kan medføre at den gravide rejsende vil blive nægtet adgang ombord.

Luftfartselskabets ansvar
Flyvning til og fra rejsemålet er undergivet bestemmelserne i Montreal-konventionen af 1999 med senere ændringer og tilføjelser tillempet national lovgivning. Hvor ikke andet er angivet gælder branchens almindelige rejsebetingelser.

Reklamation og klager
Alle klager og eventuelle henvendelser vedrørende reklamation skal straks fremsættes overfor Rejsemæglerens repræsentanter på destinationen. Hvis dette ikke er muligt, så skal bestiller straks og uden ophold kontakte Rejsemægleren per telefon 40557566 eller email rejsmed@rejsemaegleren.dk. Ved klage modtager du en kvittering for dette.

Husk at gemme denne kvittering, da det er en forudsætning for at vi kan behandle sagen efter hjemkomst. Såfremt den rejsende efter rejsens afslutning stadig opretholder klagen, skal dette meddeles Rejsemægleren skriftligt senest 2 uger efter hjemkomsten.

Sygdomsafbestillingsforsikring
Det anbefales at du tegner en sygdomsafbestillingsforsikring, da dette sikrer at du kan få rejsens pris refunderet i tilfælde af egen alvorlig sygdom helt frem til det planlagte afrejsetidspunkt.

Forsikringen kan bestilles ved køb af rejsen og skal betales sammen med depositum.

Se betingelserne for sygdomsafbestillingsforsikring umiddelbart nedenfor:

Betingelser for sygdomsafbestillingsforsikring

  1. Forsikringen er gældende fra køb og indtil det planlagte afrejsetidspunkt.
  2. Forsikringen dækker i tilfælde hvor deltagelse i rejse umuliggøres grundet død eller akut sygdom/tilskadekomst, der kræver hospitalsindlæggelse, lægeordineret sengeleje eller det, der kan sidestilles hermed.
  3. Forsikringen dækker kun den rejsende selv.
  4. Forsikringen dækker udelukkende rejsen og de dertil relaterede services. Tillægsprodukter er ikke dækket under denne forsikring og tilbagebetales derfor ikke i tilfælde af sygdom.
  5. Forsikringen skal tegnes samtidig med bestilling af rejsen. Forsikringen kan ikke afbestilles eller ændres efter betaling. I tilfælde af tilbagebetaling af rejsens pris, tilbagebetales forsikringens pris ikke.
  6. Rejsemægleren skal underrettes om afbestilling via e-mail rejsmed@rejsemaegleren.dk. Sker dette ikke indenfor 24 timer efter planlagt afrejsetidspunkt vil forsikringen ikke dække. Der kan i ganske særlig tilfælde dispenseres herfor.
  7. Efter afbestilling modtager forsikringstager en formular til lægeerklæring fra Rejsemægleren, der skal udfyldes af forsikringstagers læge og sendes tilbage til Rejsemægleren senest 10 dage efter planlagt afrejsetidspunkt. Erklæringen skal sendes med posten i original form.

Adressse: Rejsemægleren ApS – Kongshøjvej 45 – 9210 Aalborg S.Ø.

  1. Der må kun benyttes den af Rejsemægleren fremsendte lægeerklæring og andre typer lægeerklæringer godtages ikke. Forsikringstager afholder selv udgiften for lægeerklæringen.

Cookie politik
Rejsemæglerens brug af cookies

  1. Generelt

Når du klikker dig ind på Rejsemæglerens website, så indsamles en række oplysninger om dig, din computer og din adfærd på websitet. Nedenfor kan du læse detaljeret om de informationer vi indsamler, hvordan vi behandler oplysningerne, hvad vi bruger dem til, hvem der har adgang til oplysningerne samt hvem du kan kontakte om de indsamlede oplysninger.

  1. Cookies

Når du besøger Rejsemæglerens website modtager du automatisk en eller flere cookies. Hvis du ikke ønsker dette, kan du klikke her: http://minecookies.org/cookiehandtering for at få en vejledning om, hvordan du – helt eller delvist – undgår at modtage cookies og sletter de cookies, der ligger på din harddisk.

2.1 Hvordan undgår jeg cookies?

Hvis du ikke ønsker at modtage cookies kan du blokere for alle cookies, slette eksisterende cookies fra din harddisk eller modtage en advarsel, før der gemmes en cookie. Klik her for at få en vejledning i, hvordan dette indstilles i din browser: http://minecookies.org/cookiehandtering.

2.2 Hvordan bruger vi cookies?

For at give brugerne af vores hjemmeside den bedst mulige oplevelse og fastlægge hvorvidt de brugere der besøger vores site, kan finde det de søger, anvender vi cookies. På den måde får vi mulighed for at tilpasse vores hjemmeside og oprette produkter, indhold og tjenester. Derudover får vi mulighed for at lade systemet huske, hvad du som bruger har ønsket at købe, samt huske den information der skal anvendes i forbindelse med et evt. køb, så dette ikke skal tastes flere gange.

2.3 Cookies fra vores samarbejdspartnere

I nedenstående afsnit er en oversigt over, hvilke samarbejdspartnere, der sender cookies via vores websites, og har adgang til oplysninger indsamlet via cookies sendt fra vores websites.

Måling af adfærd på site til optimering af brugervenlighed og salg på www.rejsemaegleren.dk

  • Google Analytics
  • Facebook

Disse cookies bruges til at målrette annoncer mod dig baseret på, hvad der vurderes mest relevant ud fra indholdet på de sider, du besøger og har besøgt tidligere. Bemærk, at denne målretning sker på andre sider ud over dette website.

2.4 Kontaktoplysninger

Hvis du ønsker nærmere oplysninger kan henvendelser rettes til: Rejsemægleren ApS – Kongshøjvej 45 – 9210 Aalborg S.Ø..

  1. Personoplysninger

3.1 Personhenførbare oplysninger

Personhenførbare oplysninger afgives aldrig til tredjepart, og vi indsamler aldrig personhenførbare oplysninger, uden at du selv har givet os disse oplysninger f.eks. ved at købe en vare

3.2 Brug af personoplysninger

Personoplysninger bruges først og fremmest til at gennemføre det køb eller den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover til at få større kendskab til dig og øvrige brugere af websitet. Denne brug kan bl.a. omfatte undersøgelser og analyser, der er rettet mod en forbedring af vore produkter, tjenester og teknologier, samt visning af indhold og reklamer, der er tilpasset dine interesser.

3.3 Beskyttelse af personoplysninger

Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer dine personlige oplysninger på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

Den hurtige udvikling af internettet betyder, at ændringer i vores behandling af personoplysninger kan blive nødvendige. Vi forbeholder os derfor ret til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger løbende.

I det omfang, der behandles personoplysninger om dig, har du ifølge persondataloven ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, der kan henføres til dig. Såfremt det viser sig, at de oplysninger eller data, der behandles om dig, er urigtige eller vildledende, har du ret til at kræve disse berigtiget, slettet eller blokeret. Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger om dig gøres til genstand for behandling. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke. Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klage indgives til Datatilsynet, jf. persondatalovens § 58, stk. 1.

Du kan til enhver tid afmelde dig vores database ved at skrive en mail til: rejsmed@rejsemaegleren.dk

test 2

Tlf. nr.: (+45) 40 55 75 66
Nødtelefon: (+45) 40 55 75 66
Email: rejsmed@rejsemaegleren.dk

Rejsemægleren

TILMELD DIG NYHEDSBREVET

Tilmeld dig nyhedsbrevet!

Og få masser af gode tilbud på rejser